Škola firemního nákupu
Škola firemního nákupu zaměřená na klíčové nákupní dovednosti nejvíce ovlivňující průběh a výsledek nákupního procesu.
Hybridní forma (prezenčně s možností připojení na dálku) . Záznam v ceně.
Termíny 21. 10., 31. 10., 7. 11. 2024, + jako bonus účast na workshopu Základy byznys vyjednávání 15. 10. 2024, Praha
(možno zaměnit za workshop 12.11. 2024 - cenové jednání v každodenní praxi B2B byznysu)
- Na podzim otevírám zcela novou a veřejnou školu firemního nákupu.
- Veřejnou proto, že je otevřená všem (tedy téměř všem).
- Veřejnou proto, že jsem připravil takovou cenu, aby se mohl zúčastnit opravdu každý, i ten, kdo si to platí sám.
- Má rozsah 3 dny od 21. 10. do 7.11. 2024 + bonus workshop Základy byznys vyjednávání 15.10. 2024 zdarma +domácí příprava mezi moduly. Místo Praha. Intenzivní studium.
- Je čas více dostat téma nákupu, osvětu, práci, důležitost nákupu na veřejnost v B2B byznysu.
- Vhodná jako vstup do nákupu pro začátečníky a méně zkušené, jako opakování pro zkušené i jako exkurze do nákupu pro ostatní profese, majitele firem i pro obchodníky.
Připravil jsem školu, která obsahuje klíčové znalosti a dovednosti pro:
- Pro každodenní práci nákupu, nákupčích a dalších profesí podílejících se na nákupním procesu a rozhodování.
- Využití možností nákupního procesu.
- Plnění role nákupu a jeho cílů.
- Pro zajišťování potřeby firmy v potřebné specifikaci, kvalitě, čase, množství od těch nejvhodnějších dodavatelů za těch aktuálně nejlepších podmínek na trhu.
- Zahrnující klíčové nákupní dovednosti od průběhu nákupního procesu až po výběr dodavatele.
Účastníci obdrží rozsáhlé materiály ke každému tématu včetně návodů jak dané téma palikovat do praxe. A na každém modulu cvičení aplikace daného tématu do praxe.
Všichni obdrží certifikát o absolvování.
Obsah Školy firemního nákupu
Modul 1, část 1- Nákupní proces, průběh, účastníci, komunikace. Role nákupu.
Jak má být nastaven, prováděn, řízen nákupní proces, aby plnil jemu určenou roli a cíle. Zajišťování potřeb společnosti, v potřebné specifikaci, kvalitě, čase, od těch nejvhodnějších dodavatelů a za co nejvýhodnějších podmínek. Jak komunikovat mezi útvary v nákupním procesu. Jak správně vytvářet nákupní požadavek.
- Role a pozice nákupu ve firmě. Typy nákupu.
- Organizace a struktura nákupu.
- Spolupráce s ostatními procesy, útvary a profesemi ve firmě.
- Nákupní požadavek, vznik, management, administrace.
- Výrobkové, parametrické, funkčně zadání nákupu.
- Tři fáze nákupního procesu popis, význam pro celkový výsledek nákupu.
- Průběh a účastníci nákupního procesu od začátku až po výstup nákupu.
- Kompetence, odpovědnost, rozdělení činností v nákupním procesu.
- Pravidla, směrnice nákupního procesu.
- Komunikace mezi profesemi a typy nákupu v rámci nákupního procesu.
- Elektronizace v nákupním procesu.
- Praktické cvičení: 8 kroků efektivní analýzy a nastavení nákupního procesu.
Modul 1, část 2 - Výběr dodavatelů, výběrová řízení, poptávky. E-aukce
Výběrová řízení a poptávky je vedle vyjednávání zásadní dovedností pro plnění cílů nákupu. Už dávno to není odeslání excelovské tabulky a její nacenění a vybrání nejnižší ceny. Je to komplexní nástroj pro výběr toho nejvhodnějšího dodavatele pro různé úrovně zadání.
- Typy výběrových řízení. Které, kdy, jak použít.
- Fáze výběrového řízení.
- Kritéria hodnocení nabídek. Možnosti, tvorba, vyhodnocení,
- Kompletní metodika pro přípravu, průběh, vyhodnocení VŘ od A do Z.
- Elektronizace výběrových řízení. E-aukce, e-poptávky.
- Kompetence a odpovědnost ve výběrovém řízení.
- Formy a využití poptávek v nákupu.
- Praktické cvičení: aplikace poctivého výběrového řízení na vybranou kategorii.
Rozsah Modulu 1 - 1 den. Termín 21.10. 2024
Modul 2, část 1 - Strategie nákupu a strategické nástroje nákupu
Jak vytvořit a uvést do praxe strategii nákupu. Celkovou i jednotlivých nákupních kategorií. Co vše je součástí nákupní strategie a ovlivňuje jí.
- Strategie nákupu a její návaznost na strategii firmy.
- Metody, nástroje pro práci s nákupními kategoriemi a položkami.
- Pareto, ABC, XYZ. Jednoduché, ale účinné metody.
- Komoditní matice, základní nástroj strategie nákupu pro identifikace pozice na trhu, její využití či změny a pro určení nejvhodnějšího postupu nákupu.
- Úvod do komoditní strategie, strategie nákupní kategorie (bude předmětem samostatného modulu).
- Cenotvorba, strategie ceny a nákladů. Cenové doložky, rozpady cen a další nástroje a postupy pro řízení cen v nákupu.
- Analýza spotřeby, nákupů, dodavatelů, podmínek nákupu.
- Management dodavatelů. Kvalifikace, hodnocení, řízení, komunikace.
- Kam směřuje firemní nákup.
- Praktické cvičení: začlenění „svých“ nákupních kategorií do komoditní matice.
Modul 2 , část 2 - Komoditní strategie
Komoditní strategie je z praxe vzniklá unikátní metodika pro řízení nákupu každé nákupní kategorie. Přizpůsobuje nákupní procesy a postupy aktuální sitauci na trhu a umožňuje čelit současným i budoucím výzvám trhu a nákupu plnit profesionálně svoji roli ve firmě. Umožní vám včas zachytit změny na trhu a upravit podle nich změna v nákupních postupech.
- Jak zjistit informace, vyhodnotit je a vytvořit tu nejlepší strategii nákupu jakékoliv nákupní kategorie. S ní maximálně využit možností dodavatelského trhu a know how všech útvarů podílejících se na nákupním procesu. Prostě dosáhnout toho nejlepšího nákupního výsledku a celý postup mít maximálně efektivní, transparentní a zdokumentovaný jako klíčové nákupní know how.
- Naučíte se vytvářet a v praxi využívat komoditní strategii jakékoliv nákupní kategorie podle unikátní v praxi ověřené metodiky. Včetně vytvoření ročního akčního plánu pro systematické zlepšování.
- Naučíte se propojovat a vylepšovat jednotlivé fáze nákupního procesu do celku a tím výrazně zlepšovat efektivitu i výsledek nákupu.
- Ppraktické cvičení - jak na komoditní strategii
Rozsah Modulu 2 - 1 den. Termín 31.10. 2024
Modul 3 – Úspory a měření výkonosti nákupu, ekonomika pro nákupčí
Dovednost rychle a efektivně najít úspory v nákupním procesu je nezbytná a a pro přežití firem zásadní. Skutečné úspory, skutečné snížení nákladů. Neméně důležitá je důležitá znalost jak se promítají do účetnictví a do nákladů firmy.
- Kompletní metodika hledání, realizace a vykazování úspor ve všech částech nákupního procesu.
- Jak spolupracovat s ostatními útvary na hledání a realizaci úspor. S konstrukcí, technologií, prodejem, výrobou, údržbou a dalšími.
- Jak vyhledávat zdroje úspor, určovat jejich potenciál a jejich výtěžnost a efektivitu, aby práce na úsporách byla maximálně efektivní a hledalo se jen tam, kde to má smysl.
- Promítání úspor do controllingu, projektů, kalkulací, rozpočtů.
- Tipy na obvyklé i méně časté způsoby dosahování úspor.
- Jak připravit a vést projekty úspor.
- Plánování úspor.
- Získáte Menu úspor, které obsahuje výčet možností úspor v nákupním procesu a povede Vás realizací úspor krok za krokem jednoduše a přehledně. Stane se nepostradatelným průvodcem a pomocníkem při Vaši práci na úsporách.
- Nezbytné ekonomické a finanční minimum pro nákupčí.
- Praktické cvičení: vytvoření plánu úspor.
Rozsah Modulu 3 - 1 den. Termín 7. 11.2024
Bonusový modul 4 - Vyjednávání s dodavateli
účast zdarma zde https://www.karelotys.cz/zaklady-byznys-vyjednavani-nejen-pro-zacatecniky-workshop
Kompletní znalostní základ (prakticky podanou teorii vyjednávání) pro vyjednávání s dodavateli a průřez vyjednávacími dovednostmi potřebnými v současné i budoucí praxi nákupu.
- Příprava na vyjednávání.
- Formy a styly vyjednávání.
- Komunikace při vyjednávání. Psychologie ve vyjednávání.
- Vedení vyjednávání. Vyjednávání podle osobnostních typů.
- Otázky,mlčení,naslouchání. Práce s námitkami a jak jim čelit u dodavatele.
- Jak pracovat s požadavky, argumenty, protipožadavky.
- Strategie taktiky, postupy.
- Cenové vyjednávání.
- a vše další co by měl nákuopčí znát a umět o vyjednávání.
Rozsah Modulu 4 - 1 den. Termín 15.10. 2024
Je možná se přihlásit jen na jednotlivé moduly dle valstního výběru. Při požadavku na registraci pouze vybraných modulů toto napište do poznámky při registraci. Cena za samostatné moduly je uvedená v části Termín, harmonogram,cena.
Pro koho je škola firemního nákupu určena
- Pro nákupčí, manažery nákupu.
- Pro všechny profese, které se podílí na nákupním procesu a rozhodování.
- Pro majitele firem a manažery,kteří chtějí zavést profesionální firemní nákup ve své firmě nebo již exitující naplno využít.
- Pro firmy, které potřebují naučit nové nákupčí nákupní řemeslo, tak aby urychlili jejich zapracování.
- Pro zkušené nákupčí, kteří si chtějí udělat opakování a aktualizaci nákupních dovedností.
- Pro obchodníky, kteří chtějí proniknout skutečně detailně do nákupního procesu, nákupního rozhodování i do práce nákupu, tak aby ho to mohli naplno využít k většímu prodejnímu úspěchu.
Termín, harmonogram, cena
- Modul 1 - 21. 10. 2024, Modul 2 - 31. 10. 2024, Modul 3 - 7. 11. 2024, Modul 4 - 15. 10. 2024,
- Hybridní workshop, malá skupinaúčastníků, prezenčně s možností připojení na dálku. S kamerou Kandao meeting to bude jako byste tam byli s námi.
- Harmonogram 9:00 - 16:30.
- Miísto Praha,Klimentská ulice.
- Základní cena všech 3 modulů + bonusový modul vyjednávání pro jednoho účastníka - 36860,- Kč bez DPH
- Včasná cena prodloužena do odvolání - 29860,- Kč bez DPH.
- Možnost účasti jen na jednotlivých modulech. Cena jednoho modulu samostatně 11800,- kč /13800,- bez DPH.
- Platba 100 % včetně DPH předem. Po registraci bude zaslána zálohová faktura.
- Registrace zde na webu, nebo e-mailem, nebo zprávou na linkedin. Všechny varianty možné. Záleží jen na vás, která vám vyhovuje.
- V ceně káva, čaj , voda, catering.
K dispozici i jako firemní Škola firemního nákupu pro nákupní týmy i týmy jiných profesí. I smíšené týmy.
Chci trénink hned objednat
Chcete si rovnou objednat trénink,
tak pokračujete správně níže.
Zajímám se o tento trénink
Potřebujete zjistit ještě další informace?
Napište, co vás zajímá níže.