Akademie firemního nákupu
Komplexní nákupní vzdělání pro všechny nákupní týmy.
Přínos akademie
- Nákupní tým získá komplexní znalost a dovednost, tak aby mohl profesionálně nakupovat, vést celý nákupní proces a získávat z trhu ty nejlepší podmínky v souladus potřebami firmy.
- AFN je vždy na míru současných a budoucích potřeb konkrétního nákupního týmu. Obsahem, formou i délkou.
- Obvykle obsahuje témata Nákupní proces a management nákupního požadavku, výběr dodavatelů, úspory, management dodavatelů, vyjednávání s dodavateli, tvorbu komoditních strategií, digitalizace nákupního procesu.
- Všechna témata pasujeme přímo na míru daného nákupního týmu a firmy. Žádné obecné poučky, případové studie. Konkrétní zacílení na to co opravdu potřebujete.
- Často už v rámci AFN řešíme témata na skutečných projektech a úkolech, které aktuálně nákupčí řeší. To má největší dopad do jejich kompetence. Například připravujeme a realizujeme konkrétní výběrové řízení v souladu s metodikou, která je předmětem AFN.
- AFN předchází důkladná příprava, analýza potřeb, komunikace s managementem nákupu i nákupním týmem.
- Sledujeme linii znalostní, dovednostní, sdílení mezi členy týmu a motivace vše použít v praxi.
Proč téma Akademie firemního nákupu?
- Už 10 let nahrazuje Akademie firemního nákupu chybějící komplexní vzdělání pro nákupčí. Za tu dobu se ukázalo, že rozvoj formou komplexní akademie na míru přináší výrazně vyšší kompetenci a profesionalitu nákupu než dílčí tréninky a školení.
- AFN vychovává profesionální nákupčí, a nahrazuje tak chybějící možnost nákup vystudovat.
- Dlouhodobost (obvykle 6 až 10 dnů po jednom či dvou dnech v rozestupu 14 dnů až tři týdny), kdy trvá i několik měsíců umožňuje propojit AFN s konkrétními nákupními projekty firmy a v mezidobí mezi moduly okamžitě uplatňovat získání znalosti a dovednosti v praxi.
- Za 10 let prošlo AFN téměř 50 nákupních týmů.
- Formu si lze dohodnout více jako znalostní nebo hodně praktickou nebo kombinovanou.
- Rozvoj formou AFN výrazně zvyšuje ochotu a aktivitu nákupčích se rozvíjet a spolupracovat. Vidí totiž průběžně změny v praxi ve své práci.
Obsah akademie
- Úvodní workshop. Motivace, program, forma, analýza dotazníků, identifikace klíčových míst nákupního procesu. Intenzivní zapojení nákupčích do úprav obsahu a formy.
- Interní komunikace nákupu s dalšími útvary a profesemi, které se podílí na nákupním procesu a ovlivňují či vytváří podklady pro nákupní rozhodnutí.
- Průběh a řízení procesu nákupního požadavku, tak aby zadání reflektovalo skutečnou potřebu firmy, využívalo možnosti trhu a umožňovalo co nejlepší pozici vůči dodavatelům. Možnost přímo v rámci AFN mapovat a nastavit pravidla interní komunikace.
- Metodika a cesty pro dosahování úspor i v době rostoucích cen. Možnost s týmem vytvořit konkrétní plán projektu úspor přímo v rámci AFN.
- Výběrová řízení a poptávky v nákupu. Postupy pro různé formy poptávek a VŘ. Možnost v rámci AFN aplikovat na konkrétní VŘ.
- Management dodavatelů. Vše o práci, komunikaci s dodavateli. SRM a jak ho sestavit a využít. Shromažďování informací o dodavatelích. Hodnocení, kvalifikace, řízení dodavatelů.
- Komoditní strategie. Společná tvorba komoditních strategií nákupních kategorií, struktura, obsah. Unikátní metodika. Prezentace a akční plány nákupních kategorií.
- Vyjednávací know how. Workshop, znalostní základ, dovednosti, techniky, vyjednávací menu.
- Praktický trénink vyjednávání s dodavateli. Praktický trénink vyjednávacích situací účastníků. Natáčení, analýza, rozbor, zpětná vazba. Osobní vyjednávací know how.
- Materiály. Ke každému tématu obdrží účastníci sadu studijních materiálů, návody, postupy pro praxi.
Pro koho je AFN určena
-
Pro nákupčí, manažery nákupu a všechny profese, které se podílí na nákupním procesu.
-
Pro management a majitele firem, kteří chtějí skutečně maximálně využít potenciál firemního nákupu.
Cena firemní AFN
- Viz tři typy firemních školení a tréninků v úvodiu sekce.
Zajímám se o akademii
Potřebujete zjistit ještě další informace?
Napište, co vás zajímá níže.